1. Product
Het product is dus Educhoice, een vorm van onderwijs waarbij de student de samenstelling van de opleiding zelfstandig kiest. Voor studenten die al in een vroeg stadium alert zijn op de mogelijke trends en valkuilen binnen de toekomstige abeidsmarkt is dit een oplossing. Zij hebben met Educhoice de optie om de opleiding aan te passen op deze trends en mogelijke valkuilen. Het product Educhoice speelt dus in op de wensen en behoeften van deze groep afnemers.
2. Prijs
De student bepaalt bij de keuze van zijn of haar opleiding in principe ook de hoogte van het collegegeld. Een student die ervoor kiest een intensief en omvangrijk vakkenpakket te gaan volgen, zal meer betalen dan een student die een beperkt pakket in het vooruitzicht heeft. Afhankelijk van de keuzes van de student zal de prijs dus schommelen rond het gemiddelde dat een student betaalt voor een soortgelijke opleiding.
3. Promotie
Een uitgebreide uitleg over de promotie is op dit weblog terug te vinden in de concrete promotiecampagne. De stappen die we in deze campagne nemen zijn:
- Marktonderzoek
- Benaderen hogescholen en universiteiten
- Promotie op landelijke studiebeurs
- Promotie op open dagen
- Benaderen van bovenbouw (HAVO en VWO)
- Promotie en eigen account via Hyves
- Free publicity
4. Plaats
Educhoice zal aangeboden worden via hogescholen en universiteiten door heel Nederland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten