01-06-2007

Stap 6: Hyves

Om Educhoice tot een groot succes te maken, dienen ook de studenten te worden benaderd die nog niet actief op zoek zijn naar een studie. Er is middels de voorgaande stappen namelijk alleen nog maar promotie gemaakt voor studenten die actief bezig zijn voor een studiekeuze door de studiebeurs en open dagen te bezoeken. Maar er zijn natuurlijk ook veel studenten die wat minder actief bezig zijn met het zoeken naar een studie. Deze studenten zullen niet gevonden worden op de studiebeurs en ook niet op de middelbare school. Deze zijn of al met een studie bezig, hebben een pauze (werken), zijn naar het buitenland of hebben op dit moment geen zin om te studeren. Om toch deze studenten te proberen te benaderen zal er doormiddel van een medium direct reclame worden gemaakt. Betreft de reclame via een medium (internet, radio, televisie) heeft educhoice zich zelf 1 eis gesteld.
  • De potentiële doelgroep moet op een effectieve manier worden benaderd en geconfronteerd en daarbij moet de promotie niet te duur worden.

Door deze eisen is Educhoice terecht gekomen bij www.hyves.nl. Dit is een site hoofdzakelijk gericht op jongeren en studenten. De student heeft een eigen site waarbij hij of zij de mogelijkheid heeft om alles over zichzelf te vertellen. Daarnaast is het mogelijk om te zien wie de vrienden van deze persoon zijn. Deze site bestaat pas 3,5 jaar, maar is razend populair. Momenteel zijn er 3,6 miljoen mensen aangesloten op deze site en bezoeken deze mensen de site gemiddeld 1,5 keer per week. Er kan op deze site op verschillende manieren worden geadverteerd.

  • Op de hoofdpagina zelf www.hyves.nl. Dit is de startpagina die gemiddeld wel 800.000 hits per dag heeft
  • Op de verschillende personal sites van leden. Dit zijn dus 3,6 miljoen (kleine advertenties) gedurende de gehele dag
  • Doormiddel van een e-mail die gestuurd wordt naar de leden. Dit wordt zelden gebruikt om de irritatie bij leden te voorkomen

Deze site is de beste keus voor Educhoice om te adverteren om de volgende redenen.

  • Het grootste gedeelte van de potentiële doelgroep van educhoice is aangesloten bij de website. Het marktbereik van de reclame is groot
  • De potentiële doelgroep Hyves een innovatieve, interactieve en kwaliteitvolle site vind.
  • Reclame via internet goedkoper en voor Educhoice effectiever is dan radio en televisie.

Wat kan Educhoice kortom dus betekenen op deze site? Allereerst willen we een eigen account met een eigen site opzetten. Op deze site kan iedere geïnteresseerde zich aanmelden als 'lid'. Vervolgens hebben zij dus de mogelijkheid op ervaringen en meningen met elkaar te delen. Er wordt als het ware een soort interactie gecreëerd tussen studenten, scholieren en andere Hyves-leden die meer willen weten over of betrokken zijn bij Educhoice. Belangrijk bijkoend voordeel voor Educhoice is dat deze vorm van publiciteit geheel gratis is.

Ook biedt Hyves kostenloze vormen van adverteren. Op verschillende sites verbonden aan Hyves is er de mogelijkheid om kostenloos een advertentie te publiceren. Het kan voor Educhoice bijvoorbeeld heel interessant zijn om te adverteren op de steden-sites van de steden waar Educhoice aangeboden zal worden.

Geen opmerkingen: