06-06-2007

Stap 1: Marktonderzoek Educhoice

De eerste stap die we zullen uitvoeren, voordat we daadwerkelijk de markt zullen benaderen, is een marktonderzoek. Het doel van dit onderzoek is het aantoonbaar maken van voldoende behoefte aan een onderwijsvorm als Educhoice. Een dergelijkonderzoek lijkt ons nodig om de hogescholen en universiteiten te kunnen overtuigen van de efficiëntie van Educhoice.

Het onderzoek zal plaatsvinden onder 600 HAVO-scholieren, 600 VWO-scholieren, 1000 HBO- studenten en 1000 studenten aan de universiteit. In dit onderzoek willen we natuurlijk hoofdzakelijk vragen naar de behoefte aan meer keuzevrijheid wat betreft de studie-invulling en het aanpassingsvermogen qua studie met het oog op de toekomstige arbeidsmarkt.

Wij zijn er van overtuigd dat de resultaten van een dergelijk onderzoek, een sterke basis zal vormen zijn voor het benaderen van markt.


Geen opmerkingen: